De kwaliteit van de processen van vraagverheldering wordt geëvalueerd en bewaakt binnen de D.O.P. via:
een terugblik samen met de groep bij elk proces.
reflectie op elk proces (via zelfreflectie, coaching en intervisie, met behulp van de zelfevaluatiecirkel) en feedback op de bijhorende ondersteuningsplannen.
een continue monitoring van de kwantitatieve data (o.b.v. de data- en metabase) op basis waarvan medewerkers zichzelf bijsturen, met ondersteuning van hun coach.
om de 6 maand een ad random steekproef van 2 cliënten per medewerker die telefonisch bevraagd worden over hun ervaring aan de hand van een vaste vragenlijst, door een externe vrijwilliger. Deze informatie wordt besproken in coaching en meegenomen in het persoonlijk plan van de procescoaches. Daarnaast biedt de analyse van de resultaten over de medewerkers heen op organisatieniveau informatie die mee de strategische doelstellingen bepalen voor de komende jaren.
Daarnaast deed de vroegere mentororganisatie bevragingen bij verschillende stakeholders. Er vond ook al extern onderzoek naar de D.O.P.'s plaats. Telkens wordt bekeken op welke manier de bevindingen kunnen meegenomen worden in het persoonlijk plan van de medewerkers en bij het bepalen van nieuwe strategische doelen.
1. EVALUATIE DOOR D.O.P.
2. EVALUATIE DOOR MENTORORGANISATIE
3. EVALUATIE DOOR EXTERNEN